dinsdag 12 juni 2012

Kleine stapjes, maar wel in de goede richting.

Voor Neprom, de Vereniging van Nederlandse Projectontwikkeling Maatschappijen, zijn we samen met Marketresponse op zoek gegaan naar de kritische succesfactoren die de aankoop van een nieuwbouwhuis bepalen. Er zijn honderden verhalen opgehaald van woningbezitters. En er zijn gezamenlijke sessies gehouden met woningbezitters, projectontwikkelaars en marketeers. 

Uit de verhalen en de sessies kwam een schat aan informatie vrij die meer dan voldoende aanleiding gaf om het proces van projectontwikkelen, bouwen en verkopen anders aan te pakken. 

Het zijn vooral de kleine inzichten die onmiddellijk bruikbaar bleken. En die dus direct een bijdrage kunnen leveren aan een beter verkoopresultaat. Kleine stapjes wellicht, maar wel stapjes in de goede richting. Daarmee hebben we geen dik bureauladocument geproduceerd, maar een concreet verhaal met handen en voeten voor dagelijks doen en laten. En het mooie is dat de opdrachtgever deelgenoot is geweest van het hele proces. Die ervaring en de verslaglegging versterken elkaar. 
Twee reacties direct na de laatste bijeenkomst, 30 mei 2012.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten